Κυριακή 8 Ιουνίου 2014

Το Νέο ΥΠΕΡΟΠΛΟ των Ρωσων που κάνει τις ΗΠΑ να Τρέμουν




Το αμερικανικό πολεμικό USS «Donald Cook» εισέρχεται στα διεθνή ύδατα της Μαύρης Θάλασσας, για την εκτέλεση διάφορων ασκήσεων με τις παράκτιες ναυτικές δυνάμεις του ΝΑΤΟ….
12 Απριλίου 2014… Από μια ρωσική βάση στην Μαύρη Θάλασσα απογειώνεται ένα άοπλο μαχητικό-βομβαρδιστικό Su-24 Fencer, αλλά με ένα πολύ ιδιαίτερο αξεσουάρ κάτω από την άτρακτο. Η απόσταση ανίχνευσης του ρωσικού βομβαρδιστικού από το αμερικανικό περιβόητο σύστημα «Aegis» που φέρνει μαζί του το USS «Donald Cook», θεωρητικά είναι ικανοποιητική για τα πυραυλικά συστήματα του πλοίου. Η κατάσταση όμως για το πλήρωμα του αμερικανικού πολεμικού άλλαξε δραματικά μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα: Ξαφνικά, όλες οι οθόνες στην γέφυρα και στο κέντρο μάχης του πλοίου τέθηκαν εκτός λειτουργίας. Το «Aegis» είχε σταματήσει να λειτουργεί, το συγκρότημα τερματικής αεράμυνας «Phalanx» τέθηκε αυτόματα εκτός λειτουργίας. Κατά τη διάρκεια αυτής της χρονικής περιόδου – 90 βασανιστικά λεπτά για το πλήρωμα του αμερικανικού πολεμικού, ένα δεύτερο Su-24 Fencer πέταξε πάνω από το κατάστρωμα, προσομειώνοντας τον βομβαρδισμό του πλοίου – ξανά και ξανά, συνολικά 12 φορές. Οι βιαστικές προσπάθειες των Αμερικανών ναυτών να αναβιώσουν τα αμυντικά συστήματα του πλοίου ήταν ανεπιτυχείς. Οι 27 Αμερικανοί ναύτες του αμερικανικού αντιτοριπιλικού USS «Donald Cook», διαμαρτύρονται για σοβαρές συναισθηματικές και διανοητικές ενοχλήσεις.  
Τι ακριβώς συνέβη; Οι Ρώσοι εμφάνισαν το νέο τους υπερόπλο κάνοντας επίδειξη δύναμης Ποιο είναι αυτό το νέο υπερόπλο και τις ακριβώς κάνει… Πρόκειται για έαν νέο ρωσικό εξοπλισμό υψηλής τεχνολογίας – η προηγμένη σουίτα ηλεκτρονικού πολέμου με την κωδική ονομασία Khibiny-M. Το σύστημα αυτό λέγεται ότι έχει ήδη χρησιμοποιηθεί από αεροσκάφη Su-24 σε ασκήσεις, ενώ πιθανολογείται ότι αποτελεί μέρος του εξοπλισμού του Su-35. Αυτό είναι λοιπόν το νέο υπερόπλο των Ρώσων, το οποίο πλέον τους δίνει απεριόριστη δύναμη σε συνθήκες πολέμου και όχι μόνο. Το μοναδικό σε ικανότητες συγκρότημα μιας νέας κατηγορίας όπλων ηλεκτρνικού πολέμου Khibiny-M είναι για τα αεροσκάφη πρώτης γραμμής της Ρωσικής Πολεμικής Αεροπορίας, για την άμυνα κατά των κατευθυνόμενων ναυτικών πυραύλων. Αναπτύχθηκε από την KNIRTI και χρηματοδοτείται με 1,5 δισεκατομμύρια ρούβλια από το υπουργείο Άμυνας της Ρωσίας. Ρώσοι ειδικοί υποστηρίζουν ότι το Khibiny-M μπορεί να υπολογίσει τη θέση του ραδιοεξοπλισμού του εχθρού, να καταστρέψει οποιοδήποτε εχθρικό εξοπλισμό, τυφλώνοντας τα ραντάρ και φράζοντας τα ερτζιανά κύματα, κάνοντας αδύνατο το έργο των αντίπαλων συστημάτων για τον έλεγχο πυρός. Σε πολεμική περίπτωση, τα Su-24 και Su-34 μπορούν να βυθίσουν ένα πλοίο με σύγχρονα βλήματα κατά-πλοίων AS-17 ή AS-20 με ένα εκτιμώμενο εύρος από 110-150 χιλιόμετρα. Οι πυραύλοι αεράμυνας RIM-66M ή SM-2MR Block IIIA των αμερικανικών πολεμικών πλοίων έχουν ένα εύρος από περίπου 165 χιλιόμετρα.
Τα αεροσκάφη Sukhoi έχουν… μετάκαυση. Sukhoi Su-35S Η σουίτα ηλεκτρονικών συστημάτων περιλαμβάνει μια προηγμένη συσκευή υπέρυθρης αναζήτησης-και-παρακολούθησης (IRST) της εταιρίας PIS, σύγχρονα συστήματα πλοήγησης (αδρανειακή/δορυφορική) και σουίτα επικοινωνιών S-108 με δύο τερματικά UHF/VHF, ανταλλαγή δεδομένων σύμφωνα με το πρωτόκολλο Link 16 καθώς και δυνατότητα κρυπτογράφησης φωνητικών μηνυμάτων, εξελιγμένη σουίτα αυτοάμυνας, συμπεριλαμβανομένης της με λέιζερ προειδοποίησης των εισερχόμενων πυραύλων, πέραν του δέκτη προειδοποίησης ραντάρ (RWC) και των ηλεκτρονικών αντιμέτρων (ECM). H σουίτα ηλεκτρονικών αντιμέτρων καλείται Khibiny-M, μια ανάπτυξη του ινστιτούτου KNIRTI, για την οποία λίγες λεπτομέρειες είναι πραγματικά γνωστές. Αυτό το σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου είναι ολοκληρωμένο στο σύνολο των αισθητήρων της πλατφόρμας, με μια ξεχωριστή οθόνη στο κόκπιτ.
Σύμφωνα με την διεθνή βιβλιογραφία, η σουίτα περιλαμβάνει ένα σύστημα αναγνώρισης, ανίχνευση ακτινοβολίας από  αερομεταφερόμενα και επίγεια ραντάρ, και ένα συστατικό αντιμέτρων. Το μέρος αυτού, που ασχολείται με τις μπάντες υψηλής συχνότητας (H και J) είναι ενσωματωμένο στην άτρακτο. Εάν χρειαστεί να ενισχύσει τις ικανότητες (από E σε G), μπρορεί να αναρτηθεί στα ακροπτερύγια μέσα σε δύο ατρακτίδια. To Su-35 έχει επίσης δύο 14 γύρων αναλώσιμα (αερόφυλλα και θερμοβολίδες) τύπου UV-50 στο «κεντρί», στο πίσω μέρος της ατράκτου. Η προηγμένη ενότητα υπέρυθρης αναζήτησης-και-παρακολούθησης OLS-35 αναπτυγμένη από την NPK SPP, είναι ένας παθητικός αισθητήρας με ένα αποστασιόμετρο λέιζερ και μια κάμερα, το οποίο μαζί με νέους αλγόριθμους και προηγμένο λογισμικό παρέχει ικανό εύρος, ακρίβεια και αξιοπιστία. Το OLS-35 παρέχει κάλυψη + / -90 σε αζιμούθιο, και +60 / -15 σε ανύψωση και αποκάλυψη εναέριου στόχου χωρίς μετάκαυση (υποηχητικό) και μεγέθους Su-30 σε 35 χλμ. (22 μίλια) στο μπροστινό ημισφαίριο στόχου και απερχόμενων σε 90 χλμ. (56 μίλια).
Το αποστασιόμετρο λέιζερ αναφέρεται με πιθανότητα κυκλικού λάθους (CEP) 5 μέτρων και κυμαίνεται μέχρι 20 χλμ. για εναέριους στόχους και 30 χλμ. Για στόχους στην επιφάνεια. Το ατρακτίδιο σκόπευσης του Su-35, ανάπτυξης της NPK SPP και εξοπλισμένο με κανάλια ΕΟ, υπέρυρθρο και λέιζερ, μπορεί να παρακολουθήσει ταυτόχρονα 4 στόχους στην επιφάνεια. Το σύστημα αυτοάμυνας του Su-35 προέρχεται απίσης από την NPK SPP. Ο υπέρυθρος προειδοποιητής πυραύλων διαθέτει 6 αισθητήρες στην μπροστινή άτρακτο για να παρέχει μια πλήρους φάσματος κάλυψη. Μπορεί να ανιχνεύσει την εκτόξευση ενός φορητού αντιεροπορικού πυραύλου σε απόσταση 10 χλμ. (6 μίλια) και ενός πυραύλου επιφανείας-αέρος μέσου βεληνεκούς σε απόσταση 30 χλμ. (19 μίλια) και ενός πυραύλου επιφανείας-αέρος μεγάλου βεληνεκούς σε απόσταση 50 χλμ. (31 μίλια). Δύο αισθητήρες λέιζερ είναι εγκατεστημένοι πλευρικά στην μπροστινή άτρακτο και εντοπίζουν αποστασιόμετρα λέιζερ του αεροσκάφους σε απόσταση 30 χλμ. (19 μίλια). Ο δέκτης προειδοποίησης ραντάρ καλείται L150-35 Pastel, παραγωγής CKBA, ο οποίος χρησιμοποείται σε όλα τα υφιστάμενα ρωσικά μαχητικά.
Ο δέκτης παρέχει επίσης συντεταγμένες στόχων για πυραύλους αντιρ-αντάρ. Στο εσωτερικό του κόκπιτ υπάρχει ένα σύστημα διαχείρισης πληροφοριών που αποτελείται από δύο έγχρωμες πολυλειτουργικές οθόνες υγρών κρυστάλλων 380 x 290mm (15 x 11,5in) MFI-35, τρεις μικρότερες οθόνες και ευρείας γωνίας IKSh-1M head-up display (HUD). To Su-35 έχει επίσης ένα ψηφιακό σύστημα ελέγχου fly-by-wire KSU-35 τεσσάρων καναλιών της MNPK Avionika, το οποίο δίνει τη δυνατότητα του χειροκίνητου και του αυτόματου ελέγχου του αεροσκάφους σε όλους τους άξονες, διασφαλίζοντας τη σταθερότητα των επιφανειών ελέγχου του αεροσκάφους, ελέγχοντας το κέντρο βάρους, εξασφαλίζοντας την υπερευελιξία σε συνδυασμό με τους περιορισμούς του φακέλου πτήσης και τον έλεγχο του αεροσκάφους στο έδαφος. H παροχή οξυγόνου γίνεται από μια συσκευή επί του σκάφους, που αναιρεί την ανάγκη της επαναφόρτισης των κάνιστρων μετά από κάθε πτήση. Ο πιλότος κάθεται μέσα σε ένα εκτινασσόμενο κάθισμα Zvezda Κ-36D-3.5E με ικανότητα μηδενικού ύψους και ταχύτητας.
Στην διαχείριση των εποχούμενων συστημάτων εξοπλισμού στο νέο πιλοτήριο του Su-35 εφαρμόζεται η έννοια HOTAS. H Suckhoi έχει επίσης εφαρμόσει την αυτόματη συντήρηση σε πολλά υποσυστήματα.  Η ώση παράγεται από δύο τρειών αξόνων κατευθυνόμενης ώσης (TVC) κινητήρων AL-41F1S (Izdeliye 117S) – ο καθένα ικανός να παράγει με μετάκαυση 142,2 Kn (31.967lb), μια αύξηση κατά 16% σε σχέση με το Su-27. Επιπλέον, τα νέα κατασκευαστικά υλικά είχαν ως αποτέλεσμα την μείωση του βάρους κατά 20%, το μεσοδιάστημα μεταξύ δύο επιθεωρήσεων αυξήθηκε από 500 σε 1.000 ώρες λειτουργίας, ενώ ο χρόνος πριν την πρώτη γενική επιθεώρηση έχει ανέλθει στις 1.500 ώρες, ή 10 έτη λειτουργίας, με το ωφέλιμο ζωής να έχει αυξηθεί σε 4.000 ώρες λειτουργίας. Άλλη μια πρωτιά στο αεροσκάφος είναι ο εφοδιαμός του με την εφεδρική μονάδα ισχύος TA14-130-35 για την ανταπόκριση της κάλυψης των βοηθητικών συστημάτων – όπως η παροχή τροφοδοσίας του συστήματος κλιματισμού. Για να μειωθεί η υπογραφή ραντάρ, στο αεροσκάφος έχει γίνει εκτεταμένη χρήση υλικών απορρόφησης ακτινοβολίας ραντάρ, και το πιλοτήριο διαθέτει θόλο με ηλεκτρο-αγώγιμη επικάλυψη. Στην σχεδίαση έχουν χρησιμοποιηθεί υλικά νέας διάρθωσης, αυξάνοντας το φορτίο καυσίμου κατά 2 τόνους, σε συνολικά 11.500 κιλά (25.353lb) – μια αύξηση κατά 22% σε σχέση με το Su-27.
Το Dewline αναφέρει ότι ένας πιλότος που σκαρφάλωσε μέσα σε ένα Su-35 για μια πτήση, έμεινε ανάρπαστος από τις ικανότητές του τζετ και την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου ακόμα και σε ταχύτητες πιο γρήγορες από την ταχύτητα του ήχου. Το Su-35 είναι το πρώτος στην οικογένειά των Flanker που μπορεί να μεταφέρει εξωτερικά δύο δεξαμενές 2.000 λίτρων η κάθε μία, αυξάνοντας με αυτό τον τρόπο την εμβέλεια του αεροσκάφους στα 4.500 χιλιόμτερα. Το αεροσκάφος μπορεί επίσης να ανεφοδιαστεί με καύσιμο εν πτήσει.  Η σουίτα όπλων έχει προγραμματιστεί να περιλαμβάνει τόσο σε υπηρεσία, όσο και τα υπό ανάπτυξη όπλα όλων των κατηγοριών. Για πρώτη φορά, στις 27 Ιουλίου 2012 εκτοξεύτηκε ένας κατευθυνόμενος πύραυλος αέρος-αέρος από Su-35S. Αν και δεν υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες, εικάζεται ότι αυτός ήταν R-73 (AA-11 Archer) ή R-77 (AA-12 Adder). Αυτή τη στιγμή νέοι τύποι βλημάτων αερομαχίας εισέρχονται στην Ρωσία σε παραγωγή, όπως τα βλήματα R-77-1 και R-74M, με τις υποεκδόσεις γνωστές ως K-77M και K-74M2.
Ο μεγάλης εμβέλειας πύραυλος K-37M, ο οποίος βρίσκεται σε φάση ανάπτυξης, θα ενσωματωθεί επίσης στο Su-35S. Το Su-35S έχει παρουσιαστεί και με τον πύραυλο μεγάλης εμβέλειας Novator K-100, αλλά κατά πάσα πιθανότητα δεν θα εξοπλίζει αυτό το βλήμα το αεροσκάφος, όπως το πρόγραμμα ανάπτυξης έχει διακοπεί. Στις εφαρμογές αέρος-επιφανείας μπορεί να εξοπλιστεί με τα Kh-31PM και Kh-58Ush βλήματα αντιραντάρ, Kh-31AM, Kh-35U και Kh-59MK κατά πλοίων, με ολόκληρη την γκάμα των Kh-38M και με κατευθυνόμενες βόμβες των 250, 500 και 1500 κιλών (551lb, 1102lb, 3307lb). Σε φωτογραφίες από το 2005 το μαχητικο παρουσιάζεται εξοπλισμένο με τρεις πυραύλους Kalibr-A και με τον βαρύ πύραυλο Yakhont (Brahmos) κατά πλοίων. Το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο του Su-35 σε συνολικά 12 εξωτερικές αναρτήσεις είναι 8.000 κιλά. Η μέγιστη ταχύτητα πτήσης είναι 1.400 χλμ/ώρα κοντά στο έδαφος και 2.400 χλμ/ώρα σε ύψος 18.000 μέτρων, μέγιστο φορτίο λειτουργίας – 9.
 (Με πληροφορίες από το fox2magazine)

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου