Πέμπτη 17 Σεπτεμβρίου 2015

<<Ενέδωσε πάλι το κράτος του εκσυγχρονιστή Χρυσάνθου>>

Το υπό ‘’εκσυγχρονισμό κράτος μπάχαλο του Νίκου Χρύσανθου* Αναστασιάδη ενέδωσε πάλι και έβαλε το χέρι του στην τσέπη των φορολογουμένων για να γίνει αρεστό στους αδρά αμοιβόμενους αχθοφόρους, την ίδια στιγμή που άνεργοι πολίτες του ιδιωτικού τομέα ψάχνουν τροφή στα σκουπίδια για να επιβιώσουν.

Με χθεσινή απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου (και παρά την αρχική πρόταση) η κυβέρνηση αύξησε κατά 500 χιλιάδες ευρώ το «φιλοδώρημά» της προς τους υπαλλήλους των αδειούχων αχθοφόρων. Εν ολίγοις, αντί να αποζημιώσουν τους 62 εργαζομένους οι εργοδότες τους αδειούχοι αχθοφόροι, θα πληρώσει το κράτος από το δημόσιο ταμείο, παρότι δεν είχε ούτε έχει καμία επαγγελματική σχέση μαζί τους. Οι αδειούχοι αχθοφόροι, οι οποίοι ήδη έλαβαν από την Κυπριακή Δημοκρατία 20 εκατ. ευρώ για την ανάκληση των αδειών τους και τους επόμενους μήνες αναμένεται τα πάρουν άλλα 7-8 εκατ. ευρώ για τις υπηρεσίες που θα παρέχουν στο κράτος μέχρι να αναλάβουν οι ιδιώτες επενδυτές, αρνήθηκαν κατά τις διαπραγματεύσεις με τον υπουργό Μεταφορών να αποζημιώσουν οι ίδιοι τους υπαλλήλους τους ως αποτέλεσμα της κατάργησης του επαγγέλματος. Έτσι, ύστερα από τις απειλές για απεργιακές κινητοποιήσεις, το κράτος ενέδωσε στις απαιτήσεις όχι μόνο των αχθοφόρων, αλλά και των υπαλλήλων τους, καταβάλλοντας 1,5 εκατ. ευρώ αντί του 1 εκατ. που ήταν η αρχική πρόταση.

Τους εκβιασμούς των 62 υπαλλήλων τους οποίους εργοδοτούν οι 30 αδειούχοι αχθοφόροι του λιμανιού της Λεμεσού ενέδωσε η κυβέρνηση.
Η ομάδα αυτή των εργαζομένων, η οποία, ας σημειωθεί, δεν έχει την οποιαδήποτε εργασιακή σχέση με τον δημόσιο τομέα, φεύγει από το επάγγελμα με ένα φιλοδώρημα της τάξης του 1,5 εκατ. ευρώ. Είναι αντιληπτό πως τη ζημιά θα την πληρώσει η Αρχή Λιμένων Κύπρου (ΑΛΚ) και κατ’ επέκταση ο φορολογούμενος πολίτης.
Οι αδειούχοι αχθοφόροι, οι οποίοι ήδη έλαβαν από την Κυπριακή Δημοκρατία 20 εκατ. ευρώ για την ανάκληση των αδειών τους και τους επόμενους μήνες αναμένεται τα πάρουν άλλα 7-8 εκατ. ευρώ για τις υπηρεσίες που θα παρέχουν στο κράτος μέχρι να αναλάβουν οι επενδυτές, αρνήθηκαν κατά τις διαπραγματεύσεις με τον υπουργό Μεταφορών να αποζημιώσουν οι ίδιοι τους υπαλλήλους τους ως αποτέλεσμα της κατάργησης του επαγγέλματος. Έτσι, ύστερα από τις απειλές για απεργιακές κινητοποιήσεις, το κράτος ενέδωσε στις απαιτήσεις όχι μόνο των αχθοφόρων, αλλά και των υπαλλήλων τους, εξαγοράζοντας έτσι την εργατική ειρήνη. Στη συμφωνία υπάρχει σαφής όρος πως το προσωπικό θα συνεχίσει να φέρει την ευθύνη της απρόσκοπτης παραγωγικής εργασίας, ποσοτικά και ποιοτικά, μέχρι τον τερματισμό των εργασιών του - τον Μάρτιο όπως υπολογίζεται.


24 χιλιάδες έκαστος

Η αρχική συμφωνία για τις αποζημιώσεις, που πέρασε τον Ιούλιο από τη Βουλή στο πλαίσιο έγκρισης του συμπληρωματικού προϋπολογισμού της ΑΛΚ, προνοούσε αποζημιώσεις ύψους 1 εκατ. ευρώ στους 62, δηλαδή έκαστος εργάτης θα ελάμβανε 16 χιλ. ευρώ. Μετά ωστόσο από τις απειλές για λήψη απεργιακών μέτρων, ο υπ. Μεταφορών Μάριος Δημητριάδης, ο οποίος διαπραγματεύτηκε μαζί τους, αύξησε το ποσό της αποζημίωσης στο 1,5 εκατ. ευρώ. Ως αποτέλεσμα, το ποσό που θα πάρει κάθε εργάτης θα αυξηθεί κατά 8 χιλ. ευρώ και θα ανέλθει στις 24 χιλ. Ταυτόχρονα το υπουργείο Μεταφορών και η ΑΛΚ δεσμεύτηκαν ότι θα προσπαθήσουν να πείσουν τους ιδιώτες επενδυτές που θα αναλάβουν το λιμάνι να τους εργοδοτήσουν. Ας σημειωθεί πως το ποσό που θα λάβουν οι υπάλληλοι των αχθοφόρων είναι επιπλέον από το οποιοδήποτε ποσό εκδικαστεί ως αποζημίωση για τους 62 εργαζομένους από το Ταμείο Πλεονασμού.


Η λογική που επικράτησε στον τέταρτο όροφο του υπουργείου Μεταφορών ήταν πως για να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο το υπουργείο και η κυβέρνηση, και να μην κλείσουν τα λιμάνια προκαλώντας ζημιές εκατομμυρίων στην οικονομία, έπρεπε να πληρώσουν αδρά. Να δώσουν δηλαδή τις ζητούμενες αποζημιώσεις σε μια ευνοούμενη ομάδα εργαζομένων δίνοντάς τους 27-28 εκατ. ευρώ. Και το κερασάκι στην τούρτα, αφού δεν έκαναν ούτε βήμα πίσω στη θέση ότι δεν θα πληρώσουν αποζημιώσεις στους εργαζομένους τους, να έρθει το κράτος να τους πληρώσει επιβαρύνοντας το Δημόσιο και δημιουργώντας προηγούμενα.
* Το Χρύσανθου παραπέμπει στο ψευδώνυμο που χρησιμοποιούσε ο τότε πρόεδρος του ΔΗ.ΣΥ Νίκος Αναστασιάδης στις χρηματιστηριακές του συναλλαγές το 1999-2000 για να ξεγελά και να εξαπατά τους πολίτες και να θησαυρίζει σε βάρος τους.



 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου