Τετάρτη 21 Μαΐου 2014



(μια πιθανή εξέλιξη των γεγονότων βήμα προς βήμα)
·         Μέσα στα πλαίσια των μέτρων οικοδόμησης εμπιστοσύνης (ΜΟΕ) η κυπριακή κυβέρνηση αποφασίζει όπως εισαχθεί σε όλα τα σχολεία δημοτικής και μέσης εκπαίδευσης  η διδασκαλία της τουρκικής γλώσσας.
  • Ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ και η διεθνής κοινότητα χαιρετίζουν την πρωτοβουλία της κυπριακής κυβέρνησης και δηλώνουν την ετοιμότητα τους να συμβάλουν με κάθε τρόπο στην ειρηνευτική αυτή προσπάθεια
  • 10,000 άτομα σπεύδουν να μάθουν την τουρκική γλώσσα με εντατικά μαθήματα ελπίζοντας έτσι να εξασφαλίσουν μια θέση στην δημόσια εκπαίδευση
  • Τα φροντιστήρια και τα ινστιτούτα ξένων γλωσσών τρίβουν τα χέρια τους για τις καινούριες προοπτικές που διανοίγονται στον κλάδο τους και στέλλουν συγχαρητήρια επιστολή στην κυβέρνηση και στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας προσωπικά
  • Σύσσωμες οι συνδικαλιστικές οργανώσεις με δηλώσεις των εκπροσώπων τους εκφράζουν την πλήρη ικανοποίηση τους διότι το μέτρο αυτό συμβάλλει αφενός στην μείωση της ανεργίας και ταυτόχρονα αυξάνονται τα μέλη τους και φυσικά και τα έσοδα τους
  • Απαντώντας ο κυβερνητικός εκπρόσωπος με δηλώσεις του προσθέτει ότι εκτός από το ότι το μέτρο αυτό φέρνει τις δύο κοινότητες πιο κοντά και προωθεί την επίλυση ενός μακροχρόνιου και δυσεπίλυτου προβλήματος, δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας και έτσι το μέτρο εντάσσεται και μέσα στα πλαίσια επανεκκίνησης της οικονομίας
  • 329 σύνδεσμοι γονέων αποστέλλουν επιστολή διαμαρτυρίας στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας διότι η απόφαση ελήφθη  χωρίς να έχει προηγηθεί ο νενομισμένος διάλογος μαζί τους, διότι το πρόγραμμα των παιδιών είναι ήδη βαρυφορτωμένο και διότι υπάρχουν παιδιά που δεν μπορούν να παρακολουθήσουν το μάθημα της τουρκικής γλώσσας για λόγους εθνικής συνειδήσεως
  • Χιλιάδες αγανακτισμένα παιδιά κρατώντας γαλανόλευκες σημαίες και λάβαρα αρνούνται να παρακολουθήσουν τα μαθήματα τους και ξεχύνονται στους δρόμους διαμαρτυρόμενα για τα νέα απαράδεκτα μέτρα. Οι εκδηλώσεις διαμαρτυρίας υποστηρίζονται από τις εθνικόφρωνες οργανώσεις και από την Εκκλησία της Κύπρου.
  • Μπροστά στο αδιέξοδο αυτό και μη θέλοντας με κανένα τρόπο να υποσκάψει το κλίμα των διαπραγματεύσεων με την τουρκοκυπριακή ηγεσία, η κυπριακή κυβέρνηση κηρύττει την έναρξη κοινωνικού διαλόγου
  • Μετά από εξαντλητικές και πολυήμερες διαπραγματεύσεις με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και στοχοθετώντας την ικανοποίηση όλων των μερών, το υπουργικό συμβούλιο αποφασίζει ότι το μάθημα της τουρκικής γλώσσας θα είναι υποχρεωτικό για όλους τους μαθητές εκτός από αυτούς που αποδεδειγμένα έχουν λόγους εθνικής συνειδήσεως  οι οποίοι μπορούν, αν επιθυμούν, να απέχουν από το εν λόγω μάθημα. Απαραίτητη προϋπόθεση για να ισχύει τέτοια εξαίρεση είναι η προσκόμιση σχετικού πιστοποιητικού από τον κοινοτάρχη της ενορίας ή τουλάχιστον από τον ένα γονιό.
  • Προκαταλαμβάνοντας πιθανές αντιδράσεις από τις συνδικαλιστικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών, ο Υπουργός Παιδείας καθησυχάζει τους διδάσκαλους και καθηγητές της τουρκικής γλώσσας διαβεβαιώνοντας ότι ο μισθός και τα επιδόματα τους θα παραμείνουν εντελώς αναλλοίωτα ανεξάρτητα από τον αριθμό των μαθητών που θα παρακολουθούν τα μαθήματα της τουρκικής γλώσσας.
  • Ολοκληρώνοντας με δηλώσεις του ο κυβερνητικός εκπρόσωπος εκφράζει την ικανοποίηση της κυβέρνησης για την επιτυχή έκβαση των διαπραγματεύσεων και συγχαίρει όλους τους εμπλεκόμενους για την συνεργασία τους και τον υψηλό βαθμό ευθύνης που επέδειξαν.
  • Τοιουτοτρόπως όλοι είναι ευχαριστημένοι.
Οι δάσκαλοι πληρώνονται πλήρη μισθό με άδειες τάξεις
Οι μαθητές παίζουν ή καπνίζουν στην αυλή του σχολείου
Ο Υπουργός Παιδείας διότι με τους επιδέξιους χειρισμούς του αλλά και μέσω του κοινωνικού διαλόγου απέτρεψε ένα σοβαρό, συνδικαλιστικό, κοινωνικό και εθνικής σημασίας πρόβλημα
Οι σύνδεσμοι γονέων διότι κέρδισαν την μάχη με τις αρχές
Οι εθνικόφρωνες οργανώσεις και η Εκκλησία της Κύπρου διότι απεφεύχθη την υστάτη η τουρκοποίηση των παιδιών μας
Οι συνδικαλιστικές οργανώσεις διότι δεν χάνουν μέλη
Ο ΟΗΕ και η διεθνής κοινότητα διότι απετράπη η διασάλευση της πορείας των διαπραγματεύσεων των δύο πλευρών και ένα εσωτερικό πρόβλημα ελύθη επιτυχώς.

Γιάννης Κακουλλής
20-05-2014

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου