Σάββατο, 24 Οκτωβρίου 2015

ΝΑ ΓΙΑΤΙ ΣΑΣ ΝΙΚΗΣΑΝ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΣΑΣ ΝΙΚΑΝΕ ΠΆΝΤΑ

Του Όμηρου Αλεξάνδρου
Οικονομολόγου Λογιστή-Ελεγκτή

Έφυγα από την Κύπρο για σπουδές πριν από κάποια χρόνια και μετά την ολοκλήρωση των σπουδών μου έμεινα στο εξωτερικό όπου εργοδοτήθηκα από μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες λογιστών στον κόσμο με καλό μισθό και καλές προοπτικές ανέλιξης. Ωστόσο μου έλειπε πολύ η Κύπρος και για αυτό μετά από τρία χρόνια, θυσίασα την καριέρα μου και αποφάσισα να επιστρέψω στην πατρίδα μου, όπου πάλιν είχα την τύχη να εργοδοτηθώ σε μια μεγάλη πολυεθνική εταιρεία απορρίπτωντας παράλληλα μόνιμο διορισμό καθηγητού οικονομικών στην δημόσια εκπαίδευση. Σήμερα ασκώ το επάγγελμα του Εγκεκριμένου Λογιστή-Ελεγκτή και έρχομαι σε άμεση επαφή με την τραγική οικονομική κατάσταση που βιώνουν οι ιδιωτικές επιχειρήσεις και οι υπάλληλοι του ιδιωτικού τομέα, χωρίς δυστυχώς να είμαι σε θέση να κάνω τίποτα να βοηθήσω. Έτσι κατάντησα ένας αποτυχημένος αρθρογράφος.  

Και ενώ η κατάσταση στον ιδιωτικό τομέα είναι κυριολεκτικά τραγική λόγω του ότι, αφενός μεν οι τράπεζες δεν δίνουν νέα δάνεια λόγω του τεράστιου αριθμού των μη εξυπηρετούμενων δανείων, και αφετέρου των τεράστιων φορολογιών που επέβαλε η κυβέρνηση Αναστασιάδη, ο υπουργός Οικονομικών Χάρης Γεωργιάδης ΧΓ, προπαγανδίζει περί του αντιθέτου. Μάλιστα ανακοινώνει  και αυξήσεις στους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων (από τους πιο υψηλόμισθους στην Ε.Ε) από 1/1/2016, οι οποίοι ΔΥ, όπως έχω ξαναγράψει, είναι αυτοί που ψηφίζουν και διατηρούν το άθλιο κομματικό κατεστημένο στην εξουσία για δεκαετίες τώρα.

Η κίνηση του πνευματικού παιδιού του Αναστασιάδη ΧΓ, εκτός του ότι έχει ψηφοθηρική χρεία από μέρους της κυβέρνησης, εξυπηρετεί και τις πολιτικές φιλοδοξίες του ιδίου ως τοποτηρητή και εγκάθετου  της Τροικα στην Κύπρο. Όπως είναι σ’ όλους γνωστό, ο νυν πρόεδρος του κυβερνώντος κόμματος ΔΗ.ΣΥ Αβέρωφ Νεοφύτου (άλλως ο Φούλλης ο Όμορφος) που με κάθε εμφάνιση του μας προκαλεί γελόκλαμα, εκτός του ότι δεν ‘’τραβά’’ γενικώς σαν πολιτικός, κάνει και ‘’παιχνίδι’’ με τον υιό του Τάσου τον Νικόλα, ο οποίος.... ‘’φακκά το πόι του χαμέ’’, που λέμε στα κυπριακά και απαιτεί από την μαμά του να ξοδέψει τα εκατομμύρια της για να κάνει τον κανακάρη της πρόεδρο της Κύπρου. Ο ΧΓ εκμεταλλευόμενος την κατάσταση που επικρατεί στον ΔΗ.ΣΥ φαίνεται να έχει πρόθεση να παραιτηθεί από υπουργός οικονομικών για να διεκδικήσει βουλευτική έδρα τον Μαίο του 2016 και μετά να εκτοπίσει σε εσωκομματικές εκλογές  τον Φούλλη...μας...και μετά να κλείσει δυστυχώς για μας και η πετυχημένη σατιρική τηλεοπτική σειρά ‘’Πατάτες Αντιναχτές’’

Είναι απαράδεκτο από μέρους  της κυβέρνησης να καλλιεργεί ψευδώς την εντύπωση ότι η Κύπρος έχει βγει από την ύφεση και βαδίζει προς την ανάπτυξη ενώ γνωρίζει καλά ότι , πολλοί πολίτες τρέχουν καθημερινά στα κοινωνικά παντοπωλεία, επιχειρήσεις κλείνουν καθημερινά, η ανεργία στο ιδιωτικό τομέα καλπάζει  και η δημογραφική αιμορραγία είναι ακατάσχετη.  Μόνο το 2012 και το 2013 έφυγαν από την ελεύθερη Κύπρο 4.629 Ελληνοκύπριοι και 38.703 υπήκοοι άλλων χωρών, ενώ οι αντίστιχοι για το 2014 και 2015 αριθμοί είναι πολύ ψηλότεροι.  Πέραν των πιο πάνω η οικονομική κρίση επιδεινώνει ακόμα περισσότερο τα δημογραφικά δεδομένα, καθηλώνοντας το ποσοστό γονιμότητας σε πολύ χαμηλά επίπεδα, στο 1,3 ανά ζεύγος, ενώ στα κατεχόμενα είναι 3,4 ανά ζεύγος με ότι αυτό συνεπάγεται.  Παρά τη μετανάστευση, κυρίως των νέων, η ανεργία παραμένει σε απαράδεκτα ψηλά επίπεδα, ενώ οι αριθμοί που ανακοινώνονται δεν συμπεριλαμβάνουν όλους τους μακροχρόνια ανέργους. Παράλληλα, το ποσοστό κυπρίων νέων  που σπουδάζει στο εξωτερικό και δεν επιστρέφει αυξάνεται ανησυχητικά ενώ η πλειοψηφία των πολιτών βιώνει μεγαλύτερη ανησυχία, αβεβαιότητα και άγχος. Έτσι δεν αποτελεί έκπληξη ότι διάφορες εκθέσεις αναφέρονται σε αύξηση των ψυχικών νοσημάτων ενώ αποκρύβουν σκόπιμα τις πολλές αυτοκτονίες. Την τελευταία περίοδο καταγράφονται περιστατικά που συγκλονίζουν…

Η μαύρη προπαγάνδα της κυβέρνησης τόσο στο εθνικό θέμα όσο και στην οικονομία συνεχίζεται, ενώ  παράλληλα υφίσταται και ένας δογματισμός που δεν επιτρέπει στους κυβερνώντες να έχουν μια σαφή κατανόηση των δεδομένων.  Σε μια περίοδο που η μεσαία τάξη συρρικνώνεται, η φτώχεια αυξάνεται, αντί ενός βαθύτερου προβληματισμού, εκπέμπεται ένα μήνυμα έπαρσης και αυτοδικαίωσης με μοναδικό στόχο να παραπλανηθούν οι πολίτες και να κάνουν ότι έκαναν και προηγουμένως. 

Έχω κουραστεί να μεταφέρω στους πολίτες την καθημερινή σκληρή πραγματικότητα και να μην κατορθώνω να αλλάξω τα πράγματα. Ίσως πολλοί να πιστεύουν ότι είμαι υπερβολικός και άδικος με το κυπριακό πολιτικό κατεστημένο και για αυτό δεν πείθονται.

Αφού εγώ δεν πείθω τους πολίτες, θα παρακαλούσα θερμά όσους εκτιμούν έστω κατ’ ελάχιστον την προσπάθεια που κάνω τα τελευταία 15 χρόνια, να διαβάσουν και να  διαδώσουν τις ‘’δέκα τεχνικές χειραγώγησης της κοινής γνώμης’’ όπως τις αναλύει  πιο κάτω ο κορυφαίος αμερικανός διανοητής Νόαμ Τσόμσκι. Ο Τσόμσκι διαπιστώνει διεισδυτικές παρατηρήσεις για τους θεσμούς που διαμορφώνουν την σκέψη του κοινού και οι οποίοι βρίσκονται στην υπηρεσία της ισχύος του κέρδους.


Να γιατί σας νίκησαν και γιατί θα σας νικάνε πάντα.

1. Η τεχνική της διασκέδασης

Πρωταρχικό στοιχείο του κοινωνικού ελέγχου, η τεχνική της διασκέδασης συνίσταται στη στροφή της προσοχής του κοινού από τα σημαντικά προβλήματα και από τις μεταλλαγές που αποφασίστηκαν από τις πολιτικές και οικονομικές ελίτ, με ένα αδιάκοπο καταιγισμό διασκεδαστικών και ασήμαντων λεπτομερειών....
Η τεχνική της διασκέδασης είναι επίσης απαραίτητη για να αποτραπεί το κοινό από το να ενδιαφερθεί για ουσιαστικές πληροφορίες στους τομείς της επιστήμης, της οικονομίας, της Ψυχολογίας, της Νευροβιολογίας και της Κυβερνητικής. «Κρατήστε αποπροσανατολισμένη την προσοχή του κοινού, μακριά από τα αληθινά κοινωνικά προβλήματα, αιχμαλωτισμένη σε θέματα χωρίς καμιά πραγματική σημασία.
Κρατήστε το κοινό απασχολημένο, απασχολημένο, απασχολημένο, χωρίς χρόνο για να σκέφτεται· να επιστρέφει κανονικά στη φάρμα με τα άλλα ζώα». Απόσπασμα από το Όπλα με σιγαστήρα για ήσυχους πολέμους.

2 . Η τεχνική της δημιουργίας προβλημάτων, και στη συνέχεια παροχής των λύσεων

Αυτή η τεχνική ονομάζεται επίσης «πρόβλημα-αντίδραση-λύση». Πρώτα δημιουργείτε ένα πρόβλημα, μια «έκτακτη κατάσταση» για την οποία μπορείτε να προβλέψετε ότι θα προκαλέσει μια συγκεκριμένη αντίδραση του κοινού, ώστε το ίδιο να ζητήσει εκείνα τα μέτρα που εύχεστε να το κάνετε να αποδεχτεί.
Για παράδειγμα: αφήστε να κλιμακωθεί η αστική βία, ή οργανώστε αιματηρές συμπλοκές, ώστε το κοινό να ζητήσει τη λήψη μέτρων ασφαλείας που θα περιορίζουν τις ελευθερίες του. Ή, ακόμη: δημιουργήστε μια οικονομική κρίση για να κάνετε το κοινό να δεχτεί ως αναγκαίο κακό τον περιορισμό των κοινωνικών δικαιωμάτων και την αποδόμηση των δημοσίων υπηρεσιών.

3. Η τεχνική της υποβάθμισης

Για να κάνει κάποιος αποδεκτό ένα απαράδεκτο μέτρο, αρκεί να το εφαρμόσει σταδιακά κατά «φθίνουσα κλίμακα» για μια διάρκεια 10 ετών. Μ' αυτόν τον τρόπο επιβλήθηκαν ριζικά νέες κοινωνικο-οικονομικές συνθήκες (νεοφιλελευθερισμός) στις δεκαετίες του 1980 και 1990. Μαζική ανεργία, αβεβαιότητα, «ευελιξία», μετακινήσεις, μισθοί που δεν διασφαλίζουν πια ένα αξιοπρεπές εισόδημα· τόσες αλλαγές, που θα είχαν προκαλέσει επανάσταση, αν είχαν εφαρμοστεί αιφνιδίως και βίαια.

4. Η στρατηγική της αναβολής (Σαλαμοποίηση)

Ένας άλλος τρόπος για να γίνει αποδεκτή μια αντιλαϊκή απόφαση είναι να την παρουσιάσετε ως «οδυνηρή αλλά αναγκαία», αποσπώντας την συναίνεση του κοινού στο παρόν, για την εφαρμογή της στο μέλλον. Είναι πάντοτε πιο εύκολο να αποδεχτεί κάποιος αντί μιας άμεσης θυσίας μια μελλοντική. Πρώτα απ'όλα, επειδή η προσπάθεια δεν πρέπει να καταβληθεί άμεσα.
Στη συνέχεια, επειδή το κοινό έχει πάντα την τάση να ελπίζει αφελώς ότι «όλα θα πάνε καλύτερα αύριο» και ότι μπορεί, εντέλει, να αποφύγει τη θυσία που του ζήτησαν. Τέλος, μια τέτοια τεχνική αφήνει στο κοινό ένα κάποιο χρονικό διάστημα, ώστε να συνηθίσει στην ιδέα της αλλαγής, και να την αποδεχτεί μοιρολατρικά, όταν κριθεί ότι έφθασε το πλήρωμα του χρόνου για την τέλεσή της.

5 . Η στρατηγική του να απευθύνεσαι στο κοινό σαν να είναι μωρά παιδιά

Η πλειονότητα των διαφημίσεων που απευθύνονται στο ευρύ κοινό χρησιμοποιούν έναν αφηγηματικό λόγο, επιχειρήματα, πρόσωπα και έναν τόνο ιδιαιτέρως παιδικό, εξουθενωτικά παιδιάστικο, σαν να ήταν ο θεατής ένα πολύ μικρό παιδί ή σαν να ήταν διανοητικώς ανάπηρος.
Όσο μεγαλύτερη προσπάθεια καταβάλλεται να εξαπατηθεί ο θεατής, τόσο πιο παιδιάστικος τόνος υιοθετείται από τον διαφημιστή. Γιατί; «Αν [ο διαφημιστής] απευθυνθεί σε κάποιον σαν να ήταν παιδί δώδεκα ετών, τότε είναι πολύ πιθανόν να εισπράξει, εξαιτίας του έμμεσου και υπαινικτικού τόνου, μιαν απάντηση ή μιαν αντίδραση τόσο απογυμνωμένη από κριτική σκέψη, όσο η απάντηση ενός δωδεκάχρονου παιδιού». Απόσπασμα από το «Όπλα με σιγαστήρα για ήσυχους πολέμους».

6 . Η τεχνική του να απευθύνεστε στο συναίσθημα μάλλον παρά στη λογική

Η επίκληση στο συναίσθημα είναι μια κλασική τεχνική για να βραχυκυκλωθεί η ορθολογιστική ανάλυση, επομένως η κριτική αντίληψη των ατόμων. Επιπλέον, η χρησιμοποίηση του φάσματος των αισθημάτων επιτρέπει να ανοίξετε τη θύρα του ασυνείδητου για να εμφυτεύσετε ιδέες, επιθυμίες, φόβους, παρορμήσεις ή συμπεριφορές...

7. Η τεχνική του να κρατάτε το κοινό σε άγνοια και ανοησία

Συνίσταται στο να κάνετε το κοινό να είναι ανίκανο να αντιληφθεί τις τεχνολογίες και τις μεθοδολογίες που χρησιμοποιείτε για την υποδούλωσή του. «Η ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχεται στις κατώτερες κοινωνικές τάξεις πρέπει να είναι πιο φτωχή, ώστε η τάφρος της άγνοιας που χωρίζει τις κατώτερες τάξεις από τις ανώτερες τάξεις να μη γίνεται αντιληπτή από τις κατώτερες». Απόσπασμα από το «πλα με σιγαστήρα για ήσυχους πολέμους».

8. Η τεχνική του να ενθαρρύνεις το κοινό να αρέσκεται στη μετριότητα

Συνίσταται στο να παρακινείς το κοινό να βρίσκει «cool» ό,τι είναι ανόητο, φτηνιάρικο και ακαλλιέργητο.

9. Η τεχνική του να αντικαθιστάς την εξέγερση με την ενοχή

Συνίσταται στο να κάνεις ένα άτομο να πιστεύει ότι είναι το μόνο υπεύθυνο για την συμφορά του, εξαιτίας της διανοητικής ανεπάρκειάς του, της ανεπάρκειας των ικανοτήτων του ή των προσπαθειών του. Έτσι, αντί να εξεγείρεται εναντίον του οικονομικού συστήματος, απαξιώνει τον ίδιο τον εαυτό του και αυτο-ενοχοποιείται, κατάσταση που περιέχει τα σπέρματα της νευρικής κατάπτωσης, η οποία έχει μεταξύ άλλων και το αποτέλεσμα της αποχής από οποιασδήποτε δράση. Και χωρίς τη δράση, γλιτώνετε την επανάσταση!

10. Η τεχνική του να γνωρίζεις τα άτομα καλύτερα από όσο γνωρίζουν τα ίδια τον εαυτό τους

Στη διάρκεια των τελευταίων πενήντα ετών, οι κατακλυσμιαία πρόοδος της επιστήμης άνοιξε μια ολοένα και πιο βαθιά τάφρο ανάμεσα στις γνώσει του ευρέως κοινού και στις γνώσεις που κατέχουν και χρησιμοποιούν οι ιθύνουσες ελίτ. Χάρη στη Βιολογία, τη Νευροβιολογία και την εφαρμοσμένη ψυχολογία, το «σύστημα» έφτασε σε μια εξελιγμένη γνώση του ανθρώπινου όντος, και από την άποψη της φυσιολογίας και από την άποψη της ψυχολογίας. Το σύστημα έφτασε να γνωρίζει τον μέσο άνθρωπο καλύτερα απ' όσο γνωρίζει ο ίδιος τον εαυτό του. Αυτό σημαίνει ότι στην πλειονότητα των περιπτώσεων, το σύστημα ασκεί έναν πολύ πιο αυξημένο έλεγχο και επιβάλλεται με μια μεγαλύτερη ισχύ επάνω στα άτομα απ' όσο τα άτομα στον ίδιο τον εαυτό τους.

Συμπέρασμα

Για να καταρρεύσουν όλα όσα το πολιτικό κατεστημένο μας επιβάλλει για να μας ελέγχει αρκεί μια στιγμή αφύπνισης. Αν υπάρξει έστω μια φευγαλέα στιγμή αφύπνισης όλο το οικοδόμημα που μας ταλαιπωρεί καταστρέφεται και πέφτει όπως μια κουρτίνα, και το κυριότερο η κουρτίνα αυτή δεν μπορεί να αναρτηθεί ξανά. Για αυτό σας παρουσίασα τις 10 τεχνικές του Νόαμ Τσόμσκι.  Μόλις τις παρατηρήσετε ότι συμβαίνουν γύρω σας και εφαρμόζονται κάθε μέρα, η αφύπνιση έρχεται νομοτελειακά.

Για όποιον δεν έχει πεισθεί από τα όσα έχουν αναφερθεί πιο πάνω και θέλει περισσότερη αφύπνιση τον παρακαλώ πάρα πολύ να δει, πατώντας το πιο κάτω LINK, ένα συγκλονιστικό δεκάλεπτο βίντεο με θέμα ‘’Το σπήλαιο του Πλάτωνα» και θα ξημερώσει ένας καινούριος κόσμος για αυτόν.


Πηγή


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου